Nowy projekt


Kontynuacja projektu kaszomania oraz inne przepisy kulinarne dostępne są teraz pod adresem:

https://zdrowomaniak.pl/category/przepisy/

Brownie z kaszy jaglanej

Ciasta jeść lubię, gorzej już z pieczeniem - nie lubię. Mimo wszystko, przepis na brownie z kaszy jaglanej wydał się tak prosty, że nie potrzeba tu żadnej filozofii ani specjalnych zdolności manualnych. :) Ciasto jest wilgotne, bardzo kakaowe, smaczne i ma jedną wadę - znika z blachy w oka mgnieniu! :)

Brownie z kaszy jaglanej



Składniki:
- 1/2 szklanki kaszy jaglanej
- 3 łyżki oleju
- 3 jajka
- 1/2 szklanki kakao
- 1/2 szklanki miodu lub cukru trzcinowego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/4 szklanki mleka lub jogurtu naturalnego
- orzechy i płatki migdałowe do posypania

Przygotowanie:
1. Kaszę gotujemy wg opisanego tutaj sposobu i pozostawiamy do ostudzenia. ;-)
2. Ostudzoną kaszę jaglaną przekładamy do miski.
3. Dodajemy jajka, olej, kakao, miód lub cukier, proszek do pieczenia oraz mleko.
4. Całość dokładnie blendujemy na jednolitą masę.
5. Masę przekładamy na blachę o wymiarach ok 20 cm 30 cm.
6. Posypujemy orzechami włoskimi oraz płatkami migdałowymi.
7. Pieczemy przez ok 45 minut w temp. 180 ºC.

Jaglane brownie jest gotowe do spożycia. :)

Brownie z kaszy jaglanej

Brownie z kaszy jaglanej

35 komentarzy:

  1. muszę wykonać :) wydaje się przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować, ale poczekam aż znikną owoce sezonowe, czyli gdzieś dopiero we wrześniu pewnie:), muszę się nimi nacieszyć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę to zrobić, wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam, boskie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ciasto było moim pierwszym zetknięciem z kaszą jaglaną ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile gram ugotowanej kaszy zostalo dodane? Cos nie tak jest z iloscia kakao, bo pol szklanki to mega duzo, zwlaszcza gorzkiego 2-3 lyzki beda bardziej ok :) Wyszlo mi dosc wilgotne, takie ma byc czy powinnam piec, w smaku pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto jest obłędne :D Pyszne i do tego można jeść bez większych wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ups, właśnie włożyłam do pieca blaszkę, ale ciasto za rzadkie mi się zdało. Jeszcze raz zerknęłam na przepis - dodałam 3/4 szklanki mleka zamiast 1/4.
    Ciekawe co wyjdzie :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszło pyszne, sama byłam zaskoczona:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi smakuje, dzieciom niestety nie. Sprobuje za kilka dni bez modyfikacji przepisu

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie się dopieka! Pachnie obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Masa wyszla dosc rzadka, tak ma byc?:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialne :) Zrobiłam, ale ograniczyłam kaloryczność i nie dodałam oleju i proszku do pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy zamiast oleju można dodać oliwę z oliwek? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodaje olej kokosowy i wychodzi super smaczne

      Usuń
  15. Właśnie robię !!! Mam nadzieję że mi wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  16. Piecze się i pachnie wspaniale! Proporcje są dobre, masa wyszła idealna. Dodałam jogurt zamiast mleka. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a mi nie wyszło:-( robiłam z dwóch różnych przepisów i za każdym razem było zbite i mokre w środku. co źle robie?

    OdpowiedzUsuń
  18. a mi nie wyszło:-( robiłam z dwóch różnych przepisów i za kazdym razem zbite w środku i mokre. co źle robie?

    OdpowiedzUsuń
  19. Brownie a przynajmniej to tradycyjne ma właśnie być mokre w środku

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie upiekłam. Mega ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Robiłam tydzień temu - pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis znakomity, wprowadziłam modyfikację, wieczorem kaszę Ugotowałam z cukrem, olejem, kakao i bakaliami. Rano dodałam proszek do pieczenia, żółtka i ubite białka. JEST ZNAKOMITE !!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam, wysłałem wam ofertę współpracy na emaila :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam, wysłałem wam ofertę współpracy na emaila :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobiłam i bardzo mocno było czuć jajka, może dlatego, że dałam jajka rozmiar L a powinnam M? Smakowało trochę jak czekoladowa jajecznica.. Robił ktoś z 2 jajek, czy wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, niestety u mnie coś nie wyszło, dałam 3 jajka w rozmiarze L i bardzo było je czuć, taka czekoladowa jajecznica. Spróbuję zrobić z jakek M, może będzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciasto łatwe w przygotowaniu i mega pyszne ;)Nie trzymałam się ściśle przepisu, dodawałam kakao, mleko i miód według własnego uznania, zamiast oleju zwykłego dodałam olej kokosowy.
    Dziękuję za inspirację. Polecam dziewczyny! <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Pyszne!
    Dałam mniej kakao niż jest w przepisie i mniej miodu. No i konsystencja wydawała mi się zbyt rzadka, więc dosypałam 3 łyżki mąki kokosowej. Jest na prawdę super w smaku. Mojej 3 latce też smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Zrobiłam to ciasto, nawet smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wlasnie sie piecze mega pachni nir mialam kaszy jaglanej i dodalam kuskus

    OdpowiedzUsuń
  31. A ja pozwoliłem sobie na pewne wariacje :)
    moje modyfikacje:
    - 2 torebki kaszy jaglanej 200g
    - 6 łyżek oleju kokosowego
    - 5 jajek (ponieważ dwukrotnie zwiększyłem ilość kaszy)
    - 3/4 szklanki kakao
    - 3/4 szklanki cukru trzcinowego
    - 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
    - 1/2 szklanki jogurtu naturalnego

    OdpowiedzUsuń
  32. Najlepsze brownie ever!Idealne proporcje i idealny smak!:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

SKŁADNIKI